Logo firmowe – jakie powinno być?

Sprawdź, czy aktualne logo Twojej firmy posiada cechy, które pozytywnie wpływają na wizerunek marki. Skorzystaj z naszej pomocy, aby dowiedzieć się większej ilości niezbędnych informacji na temat najbardziej pożądanych cech prawidłowo zaprojektowanego znaku graficznego, który pozwala na identyfikowanie marki.

Filozofia i wartości marki

Chociaż większość firm wciąż zapomina o tym niezwykle istotnym elemencie, to logo powinno wyrażać filozofię i wartości marki. Identyfikacja graficzna nie może spełniać wyłącznie walorów estetycznych i dobrze się prezentować. Logotyp jako jeden z podstawowych elementów identyfikacji wizualnej firmy powinien być zaprojektowany w taki sposób, aby możliwie najlepiej odzwierciedlać elementy charakterystycznego dla zespołu.

Mniej znaczy więcej

Samo zwrócenie uwagi potencjalnego klienta to jedno. Kluczem do odniesienia sukcesu w prezentowanej identyfikacji wizualnej marki jest zadbanie o zapamiętanie elementów graficznych. Dlatego dobre logo nie może być skomplikowane, a jego prostota naprawdę pozostaje w cenie. W trakcie projektowania zwróć uwagę na to, aby najważniejszy znak graficzny firmy nie był przekombinowany, co znacznie utrudni utrwalenie go w pamięci potencjalnemu odbiorcy. Eksperci rekomendują ograniczenie gamy kolorów do czterech barw. Co więcej, stworzenie logo w prostej formie, gwarantuje szereg możliwości związanych z jego skalowaniem do większych i mniejszych rozmiarów. Im więcej szczegółów, tym trudniej o zachowanie pożądanego wyrazu identyfikacji wizualnej w różnych formatach.

Logo projektu na lata

Podczas procesu projektowania logotypu firmowego, nie możesz pozwolić sobie na uleganie tymczasowym trendom. To, co najbardziej istotne w procesie tworzenia jest przystosowaniem do charakteru firmy grafiki, która będzie odporna na wpływ zmian, jakie zajdą z biegiem lat. Dobrze wybrane logo dopiero z czasem zyskuje na swojej wartości i nabiera oczekiwanego znaczenia, a klienci zaczynają identyfikować go z konkretną marką. Dobrym przykładem jest szereg znanych marek, które od lat działają pod odświeżonym logo, jednak jego forma i przekaz pozostają niezmienne.

Funkcjonalność i uniwersalność

Dobre logo jest funkcjonalne i nadaje się do wykorzystania go na wiele sposobów. Co to tak właściwie oznacza? Jeśli projektowanie logotypu zostało zakończone pomyślnie, powinieneś mieć do dyspozycji gotowy element identyfikacji wizualnej, przygotowany do

nadruku w wersji papierowej (w trakcie przygotowania wizytówek, firmowego papieru, innych gadżetów reklamowych), wykorzystania na stronie internetowej, czy w mediach społecznościowych. Logo powinno być zapisane w formacie wektorowym i rastrowym, co gwarantuje możliwość jego druku oraz dopasowania do cyfrowych elementów reklamowych.

Zrozumiała identyfikacja wizualna

Logo firmowe musi być przede wszystkim zrozumiałe dla grupy potencjalnych klientów. Sam przekaz znaków graficznych, czyli elementów identyfikacji wizualnej marki, musi współgrać z jej charakterem i przedstawionym contentem. Sukces tkwi w prostocie, dlatego eksperci najczęściej rekomendują częściową lub całościową rezygnację ze zbędnych ozdobników.

Comments are closed.